Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:17

1. Status i czystość krwi

Ponieważ nie chcemy, by na forum znajdowały się jedynie postaci czystokrwiste z szanowanych lub arystokratycznych rodzin, wprowadziliśmy rzuty kośćmi, dzięki którym w jakimś stopniu zostanie zachowana równowaga pomiędzy postaciami. Nie chcemy w ten sposób nikogo ograniczać, jednak tworzenie którejś z kolei postaci wywodzącej się ze szlacheckiego roku, w którym od pokoleń krew nie została zhańbiona nie jest ani ciekawe, ani tym bardziej oryginalne. W dodatku, z punktu widzenia biologicznego – niemożliwe, jeśli bierzemy pod uwagę kanon i fakt, że większość czarodziei czystej krwi jest ze sobą spokrewniona.
Warto też pamiętać, że Weasley'owie, chociaż byli czystej krwi, nie należeli do rodzin opływających w bogactwa. Nie warto zatem tak bardzo przejmować się wylosowanym statusem społecznym oraz czystością krwi, ponieważ i tak można stworzyć na tej podstawie naprawdę ciekawą postać. Jeśli jednak koniecznie chcecie posiadać postać z arystokratycznej lub szanowanej rodziny, po wylosowaniu statusu majątkowego, wynoszącego 5 lub 6, należy rzucić kostką w tym temacie, albo zgłosić się do Leah Darrow w celu przedyskutowania sprawy.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:18

2. Specyfika gry na forum

Hogwart to gra typu play by forum, co oznacza, że każdy napisany przez Ciebie post w tematach fabularnych opisuje wygląd Twojej postaci, jej zachowanie czy otoczenie, w jakim się znajduje. Wcielając się w wykreowaną przez siebie postać, opisywać wszystko można w pierwszej lub trzeciej osobie liczby pojedynczej.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:19

3. Multikonta

Całkowicie dozwolone jest posiadanie większej ilości postaci. Nie narzucamy wam żadnego limitu, jednakże zachowajcie zdrowy rozsądek w proporcjach – jeśli waszą pierwszą postacią jest dziewczyna, może kolejną powinien być chłopak?
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:19

4. Bilokacja

Na forum możliwa jest bilokacja, nie musicie pytać nikogo o zgodę. Jeśli ktoś długo wam nie odpisuje lub też macie ochotę pograć z kimś innym, a nie skończyliście jeszcze poprzedniej gry, jak najbardziej możecie zacząć nową rozgrywkę.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:21

5. Realia gry


ŚWIAT CZARODZIEJÓW NA POCZĄTKU LAT 80-TYCH

Gra rozpoczyna się w roku 1982, kilka miesięcy po upadku Voldemorta. Aurorzy rozpoczęli nagonkę na byłych Śmierciożerców, każdego dnia kilkunastu ludzi, oskarżonych o współpracę z Czarnym Panem trafia przed oblicze Wizengamotu. Stary strach został zastąpiony przez nowy, podsycany brakiem rzetelnej władzy. Dotychczasowy minister magii, Milicenta Bagnold, odchodzi ze stanowiska, a na jej miejsce zostaje wybrany Korneliusz Knot. Budzi to niezadowolenie wśród grona czarodziejów, dokładniej zwolenników Dumbledore’a, którzy uważają, że osoba tak niekompetentna nigdy nie powinna zasiadać na tak wysokim stołku, a w szczególności, nie w takich czasach. Nowemu ministrowi nie pomaga nawet Prorok Codzienny, który po pierwszej wojnie wznowił swoją działalność – w każdym nowym numerze, można znaleźć artykuł wyśmiewający bądź krytykujący poczynania Knota. Jedynie dyrektor Hogwartu nieustannie stara się złagodzić wybuchające konflikty, prowadząc otwartą konwersację z Ministerstwem Magii i pochlebnie wypowiadając się na temat jego nowej władzy. Jednakże nawet jego działania są potępiane przez społeczność – wiele rodzin wyraziło swój sprzeciw, przeciwko przyjęciu Severusa Snape’a, byłego Śmierciożercy, który rzekomo nawrócił się jeszcze przed upadkiem Sami-Wiecie-Kogo, na stanowisko nauczyciela eliksirów. I chociaż zaufanie dyrektora względem jego osoby powoli uspokaja zdenerwowanych rodziców, nawet uczniowie boją się pojawiać na jego lekcjach. Koniec pierwszej wojny wywarł wyraźne piętno na światopoglądzie sporej części czarodziejów.
Jednakże ten okres to nie tylko nowy strach i zamieszanie. Powoli zaczyna odradzać się magiczna kultura: jak już wcześniej wspomniano, Prorok Codzienny wznawia swoją działalność, powstaje także zyskujący coraz większą popularność wśród uczniów Hogwartu nowy magazyn „Czarownica”, prowadzony przez siódmoklasistkę– Ritę Skeeter. Heathcote Barbary i Kirley Duke założyli zespół Fatalne Jędze, a plotki głoszą, że ich debiutancka płyta ma się ukazać już w marcu 1982 roku. Jednakże prym wśród muzyków nadal wiedzie grupa Noga Mantykory, śpiewająca przeróbki mugolskiego Black Sabbath. Jednakże, czy zważywszy na niedawne odejście Ozzy’ego Osbourne’a, Nodze Mantykory uda się utrzymać na szczycie?
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:21

6. Wygląd

Ostrzegamy, że będziemy zwracać na ten punkt w karcie ogromną uwagę. Tak samo, jak w przypadku statusu i czystości krwi, nie chcemy dopuścić do tego, by po forum „chodziły” piękne, szczupłe piękności, które w większości przypadków są rudowłose. Nie można zapominać, że jedynie 1-2% populacji posiada ten kolor włosów. Zatem tworzenie takich postaci również nie jest oryginalne. Czasem warto dodać swojemu bohaterowi kilka kilo więcej, sprawić, że będzie bardzo przeciętnym człowiekiem, lecz ubarwić jego charakter – przecież takich ludzi na co dzień spotyka się mnóstwo!
Ponadto należy pamiętać, że w czasie trwania roku szkolnego uczniowie chodzą w szatach szkolnych i żadnemu z nich do głowy by nie przyszło, aby z własnej woli zamienić je na mugolskie stroje. To samo tyczy się dorosłych czarodziejów, szczególnie tych, którzy wywodzą się z rodzin czystokrwistych!
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:22

7. Umiejętności

Wykreowane przez Was postaci nie są i nie będą wszechstronnie uzdolnione. Wystarczy rozejrzeć się wokół siebie, przypatrzeć znajomym i zastanowić się, czy chociaż jedna z tych osób potrafi tyle, co stworzony przez Ciebie bohater? Czy jest jednocześnie miły i złośliwy? Czy potrafi wybitnie kłamać, jest niesamowitym aktorem, skrywającym wszelkie emocje? Czy każdy z łatwością nawiązuje kontakty? Jest tajemniczy? Nie. Pomyśl nad umiejętnościami, dzięki którym Twoja postać na pewno będzie oryginalna. Może będzie potrafiła gotować; może będzie potrafiła stworzyć, niczym MacGyver, coś z niczego; może potrafi pisać obiema rękami? Może ma fotograficzną pamięć albo jest poliglotą? Nie zawsze sarkazm, ironia, cynizm, wyniosłość, dobra przemiana materii czy niebywała umiejętność flirtu to coś, dzięki czemu zabłyśnie się pośród kilkudziesięciu użytkowników.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:25

8. Cechy i umiejętności specjalne

Jak wiadomo, w magicznym świecie można spotkać nie tylko zwyczajnych ludzi, ale również takich spokrewnionych z wilami, metamorfomagów, animagów, wilkołaki etc. Każda osoba zainteresowana posiadaniem jakiejś szczególnej cechy lub umiejętności powinna wysłać sowę do Leah Darrow ze szczegółowym wyjaśnieniem jak dana postać nabyła daną umiejętność (w przypadku cechy nie jest to konieczne, chyba że ma jakiś związek z historią - wtedy to działa na wasz plus) i dogłębnym uzasadnieniem, dlaczego akurat ta postać powinna posiadać wybraną umiejętność, jak wpływa na ona na daną postać (jej zachowanie, charakter) oraz jak zamierza ją wykorzystać w dalszej grze - to najważniejszy punkt. Jeśli nie masz pomysłu, jak ciekawie jej używać do rozwoju swojej postaci, bądź ogólnej fabuły forum, zastanów się, czy genetyka jest ci naprawdę potrzeba. Uprasza się również o dokładnie przeczytanie opisu danej genetyki poniżej oraz dostosowaniem do niej swojego podania. Podanie powinno być również stosownej długości.
Od osób, posiadających genetykę lub specjalną umiejętność wymaga się również dużej aktywności na forum - jeśli więc wiesz, że pisać będziesz sporadycznie, zastanów się, czy aby na pewno specjalna umiejętność jest niezbędna dla twojej postaci. Administratorki zastrzegają sobie prawo do odrzucenia podania - im więcej osób posiada daną cechę lub umiejętność, tym mniejsza szansa, że zostanie ona przyznana.

Spis:

ANIMAG - jest to człowiek, który może zmienić się w zwierzę gdy tylko chce. Pozyskanie tej umiejętności wcale nie jest łatwe - potrzeba wielu lat ćwiczeń i praktyki, by uniknąć komplikacji podczas przemiany. Aby zostać animagiem, trzeba zarejestrować się w Ministerstwie Magii. Na forum przewidujemy miejsca dla maksymalnie dziesięciu animagów. W przypadku uczniów, nie przyznaje się tej genetyki poniżej siódmej klasy.
1. Rita Skeeter - żuk
2. Spike Hoytenberry - kruk
3. Minerwa McGonagall - kot
4. Reinhard Hardworld - pies


METAMORFOMAG – osoba, która w każdej chwili potrafi zmienić dowolnie swój wygląd. Nie można się tego nauczyć, trzeba się z tym urodzić. Przy silnych wstrząsach emocjonalnych może dojść do zaniku tej umiejętności, co sprawia, że całkowita, a nawet częściowa zmiana wyglądu nie jest możliwa. Na forum przewidujemy miejsca dla trzech metamorfomagów.
1. Amelia Golightly


SPOKREWNIENI Z WILAMI – Wile to magiczne istoty, przybierające wygląd kobiety, które hipnotyzują mężczyzn. Charakterystyczne dla nich są włosy w kolorze srebrzystego blondu oraz nieziemska uroda. Młodzi mężczyźni, którzy ulegną ich urokowi, zupełnie tracą rozum – są otępiali, często zapominają jeść, pić lub spać. Wile (na forum jedna) mogą jednak łączyć się z ludźmi, ustatkować i zakładać rodziny. Córka wili to półwila, wnuczka - ćwierć wila itd. Pozostały jeszcze dwa miejsca, jednakże jedynie poza Hogwartem.
1. Lottie O'Donnell - ćwierć wila


WILKOŁAK – istota magiczna występująca na całym świecie. Można się w niego zmienić wyłącznie na skutek ugryzienia przez jednego z nich lub urodzenia się wilkołakiem. Nie znaleziono jeszcze na to lekarstwa, ale ostatnie odkrycia w dziedzinie eliksirów zmniejszyły wydatne, gorsze symptomy przemiany. Raz w miesiącu, przy pełni księżyca, zazwyczaj normalny, o zdrowych zmysłach czarodziej zamienia się w krwiożerczą bestię. Jako jedne z nielicznych fantastycznych zwierząt, wilkołaki atakują wyłącznie ludzi, nie atakują jednak zwierząt. Na forum może być maksymalnie troje wikołaków, z czego jeden w Hogwarcie.
1. Adrien Cartwright
2. Lucas Sprouse


WAMPIR - magiczne istoty, które pożywiają się ludzką krwią. Ministerstwo Magii nadało im prawa, jednakże nie mogą uczęszczać do Hogwartu, nie są więc czarodziejami. Wampiry są blade i wychudzone, nie mogą wychodzić na światło słoneczne, gdyż to je zabija, tak samo jak i wbicie drewnianego kołka w serce. Odstrasza je również zapach czosnku. Nie posiadają odbicia w lustrze. W wampira można przemienić jedynie poprzez wypicie krwi innego wampira. Poruszają się szybko, odznaczają siłą większą niźli ludzka, jednakże żyją we własnych skupiskach z dala od czarodziejów. Maksymalnie dziesięć.
1. Thomas Hardworld


OKLUMENTA - czarodziej, który opanował umiejętność oklumencji. Oklumencja to „magiczna obrona umysłu przed penetracją z zewnątrz”, czyli legilimencją. Mało znana dziedzina magii, lecz bardzo użyteczna. Na forum może posiadać ją maksymalnie 7 osób, z czego jedynie dwoje uczniów.


LEGLIMENTA - czarodziej, który opanował umiejętność leglimencji. Legilimencja – zdolność wydobywania uczuć i wspomnień z drugiej osoby. Aby ochronić się przed „wtargnięciem” do umysłu trzeba nauczyć się oklumencji. Ktoś, kto bardzo dobrze opanuje legilimencję może np. wykryć czy ktoś mówi prawdę, czy kłamie. Na forum może być maksymalnie pięciu leglimentów, opcjonalnie jeden w Hogwarcie.
1. Austin Ainsworth





avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:29

9. Domy rodzinne

Oczywiście każda postać ma jak największe prawo do posiadania swojego domu rodzinnego, w którym może przebywać w wakacje, święta oraz weekendy. Jeśli chcecie założyć Waszej postaci mieszkanie, wystarczy wysłać prywatną wiadomość do Leah Darrow, która najszybciej jak będzie mogła, założy dla was osobną kategorię. Tematy, będące pokojami, zakładacie sami, my nie narzucamy wam żadnego limitu. Prosimy natomiast, by wygląd i wielkość domu były zgodne ze statusem majątkowym – tego będziemy pilnować.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:31

10. Relacje między postaciami

Normalnym jest, że uczniowie uczący się w tej samej klasie znają się; ludzie z tego samego rocznika na pewno będą się w większości przypadków kojarzyli, chociażby z widzenia. Nie ma więc sensu, by przy rozpoczęciu rozmowy od razu, na wstępie przedstawiali się i wypytywali, z którego roku są. Dopiero różnica wiekowa obliguje do tego, że można zachować się w taki właśnie sposób, chociaż wszystko można ustalić oczywiście przez prywatne wiadomości.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:32

11. Przedmioty

    Przedmioty obowiązkowe dla klas I-V:
  • zaklęcia
  • transmutacja
  • opcm
  • eliksiry
  • astronomia
  • historia magii
  • zielarstwo

Klasy trzecie muszą wybrać przynajmniej dwa z poniższych przedmiotów: onms, starożytne runy, mugoloznawstwo, numerologia, wróżbiarstwo. Oczywiście, może być ich więcej. Są one kontynuowane do SUM-ów i po SUM-ach, jeśli uczeń/uczennica zdobędzie ocenę kwalifikującą na zajęcia zaawansowane.

Lekcje latania są organizowane wyłącznie dla klas I, przez pierwsze dwa miesiące nauki w Hogwarcie i prowadzone przez pannę Hooch.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:35

12. Lekcje i prace domowe

Na tym forum nie ma obowiązku stawiania się na lekcjach. Zakładamy, iż Wasze postacie uczą się w godzinach porannych i popołudniowych, od poniedziałku do piątku, dlatego też fabularnie nie powinny w tym czasie przebywać poza klasami. Prace domowe będą zadawane – w formie prostych wypracowań (które bez większego problemu można znaleźć w internecie), wklejanych w odpowiednich klasach i przynoszących Waszym postacią dodatkowe punkty dla ich domu.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:42

13. Quidditch

Zasady rozgrywek quidditcha
1. Mecze będą odbywały się w czasie jednego tygodnia (od soboty do następnej soboty). Fabularnie będzie to jeden dzień.
2. Mistrz Gry będzie powiadamiał w odpowiednim czasie o terminie meczu. W dniu rozpoczęcia założy nowy temat, gdzie w ciągu rzeczonego tygodnie każdy z graczy wyznaczonych dwóch drużyn będzie musiał wykonać jeden rzut kostką do godziny 12.00 następnego tygodnia. Jeśli wszystkie rzuty zostaną wykonane Mistrz Gry przyśpiesza deadline.
3. W przypadku niewykonania rzutu, gracza wyręcza Mistrz Gry.
4. Mistrz Gry wykonuje rzuty za niezajęte przez userów pozycje (Szukający Krukonów, Pałkarz Gryfonów Dwa, etc).
5. Szukający wykonują swoje rzuty w ostatnim dniu meczu, po poście Mistrza Gry. W przypadku niewykonania rzutu robi to MG. Jak wiadomo, znicza nie jest łatwo złapać, dlatego też szukający rzucają na zmianę dwiema kostkami, aż któryś z nich wyrzuci łączną sumę 7. W przypadku długotrwałego nie osiągnięcia tego progu, MG może go zaniżyć.
6. Mecz kończy się postem komentatora, w którym będzie się znajdywało podsumowanie całej rozgrywki oraz wyróżnienie najlepszych graczy (czyli tych, którzy wyrzucili najwięcej oczek).
7. Jeśli gracz nie wykona rzutu w ciągu meczu z przyczyn losowych, jest zobowiązany do usprawiedliwienia swojej nieobecności.
8. Punkty, zdobyte przez drużynę w czasie wszystkich meczów są sumowane i to one decydują o tym, który dom zdobędzie Puchar Quidditcha. Ranking można znaleźć w tym temacie(link).
9. Wygrana drużyna otrzymuje 30 punktów dla swojego domu. Jednakże to nie jedyne punkty przyznawane w czasie meczu - nagradzana jest również aktywność graczy. 5 punktów przyznawane jest za obecność na meczu, każdemu zawodnikowi, który wykona rzut kostką.


Gryffindor
Kapitan: x
  • ścigający: x, x, x
  • pałkarze: x, x
  • obrońca: x
  • szukający: x


Hufflepuff
Kapitan: x
  • ścigający: x, ,x , x
  • pałkarze: x, x
  • obrońca: x
  • szukający: x


Ravenclaw
Kapitan: x
  • ścigający: x, x, x
  • pałkarze: x, x
  • obrońca: x
  • szukający: x


Slytherin
Kapitan: x
  • ścigający: x, x, x
  • pałkarze: x, x
  • obrońca: x
  • szukający: x
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:47

14. Pieniądze

Na forum zrezygnowaliśmy ze skrytek bankowych, ponieważ z autopsji wiemy, że takie rozwiązania niekoniecznie się sprawdzają – albo użytkownicy nie uzupełniają miesięcznego przydziału kieszonkowego, albo administratorzy nie mają czasu tego uzupełniać. Większości nie chce się nawet odnotować w skrytce ubytku pewnej kwoty, zatem po co im to? Pieniądze, owszem, są, jednak tylko umownie. Fabularnie można płacić, pamiętając jednak o statusie majątkowym.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:49

15. Używanie magicznych przedmiotów

Ponieważ akcja forum rozgrywa się w magicznym świecie, należy zwrócić uwagę na sprzęty, z jakich korzystają czarodzieje, a o jakich nawet nie słyszeli. Mamy XX wiek, więc musimy pamiętać o zachowaniu realiów wykreowanych przez panią Rowling – czarodzieje nie potrafią obsługiwać takich sprzętów jak mikrofalówki, empetrójki, komputery (niektórych z nich jeszcze nie stworzono!). Posiadają jednak magiczne lodówki, piekarniki, gadające zegary – tu pozostawiamy Wam wolną rękę w tworzeniu magicznych sprzętów, w granicach rozsądku, oczywiście.
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:51

16. Pojedynki

1. Na pojedynek wystarczy zgoda tylko jednego z pojedynkujących. Oznacza to, że osoba zaatakowana nie musi się bronić, jednakże w takim wypadku zostaje trafiona zaklęciem o pełnej sile. Chyba, że osoba atakująca spudłuje.
2. Pojedynki odbywają się na zasadzie rzutu kośćmi, połączonych z opisem pojedynku. To znaczy, że w poście wplatacie informacje o rzuceniu zaklęcia ofensywnego lub defensywnego, wykonując rzut kostkami. Zarówno osoba atakująca, jak i broniąca się, rzucają dwiema kostkami z drobnymi różnicami:
a. w przypadku osoby atakującej, pierwsza kostka wyznacza celność zaklęcia, a druga jego siłę. Jeśli więc jako pierwsza kostka wypadnie 1 lub 2, zaklęcie nie trafia, a osoba broniąca się nie musi rzucać zaklęcia defensywnego.
b. w przypadku osoby broniącej się, pierwsza kostka wyznacza refleks, druga siłę zaklęcia odbijającego. Jeśli pierwsza kostka ma wartość 1 lub 2, osoba broniąca się nie zdołała odbić zaklęcia, a co za tym idzie - zostaje trafiona i musi opisać to w kolejnym poście.
c. Jeśli wartość pierwszej kostki osoby atakującej i pierwszej kostki osoby broniącej się jest większa lub równa 3, pojedynek rozstrzygany jest w następujący sposób - dodaje się wartość obu kostek, zarówno osoby atakującej jak i broniącej się. Jeśli suma kostek osoby atakującej będzie większa od sumy kostek osoby broniącej się, osoba zaatakowana zostaje trafiona. Jeśli suma kostek osoby atakującej będzie mniejsza od sumy kostek osoby broniącej się, osoba zaatakowana odbija zaklęcie.
Odbicie lub trafienie to jedna sesja pojedynku.
3. Pojedynek może mieć nieograniczoną ilość sesji, jednakże prosimy o zachowanie umiaru i realizmu - po trafieniu mocnym zaklęciem, rzucenie kolejnego jest prawie niemożliwe.
4. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy czarodzieje dysponują taką samą mocą i dlatego też osoby mające więcej niż 150 postów lub które odbyły więcej niż 20 pojedynków, mogą zwrócić się z prośbą do Amelii Hewson o przyznanie stałej wartości kostki wyznaczającej siłę zaklęcia. Po przyznaniu stałej wartości kostki, rzuca się tylko jedną wyznaczającą celność lub refleks, jednakże pod postem należy umieścić następującą informację: STAŁA WARTOŚĆ KOSTKI: # (w miejsce krzyżyka należy wstawić wartość)
5 . Osoby aktywnie grające w Quidditcha (będące w drużynie któregoś z domu) automatycznie otrzymują +1 do celności lub refleksu. Mogą skorzystać z tego przywileju lub też nie. Jeśli zdecydują się na skorzystanie umieszczają pod postem informację: +1 DO CELNOŚCI lub +1 DO REFLEKSU
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:55

17. Postaci kanoniczne

Śmierciożercy:
Avery Senior
Avery Junior
Alecto Carrow
Amycus Carrow
Crabbe Senior
Bartemiusz Crouch Jr
Antoin Dołohow
Gibbon
Goyle Senior
Fernir Greyback
Jugson
Bellatriks Lestrange
Rabastan Lestrange
Rudolf Lestrange
Lucjusz Malfoy
Walden Mcnair
Mulciber Senior
Nott Senior
Augustus Rookwood
Thorfinn Rowle
Selwyn
Travers
Yaxley


Zakon Feniksa:
Edgar Bones
Caradoc Dearborn
Dedalus Diggle
Elfias Doge
Aberforth Dumbledore
Albus Dumbledore
Arabella Figg
Rubeus Hagrid
Mundungus Fletcher
Filius Flitwick
Alicja Fortescue
Hestia Jones
Remus Lupin
Alastor Moody
Sturgis Podmore
Kingsley Shacklebolt
Andromeda Tonks
Ted Tonks
Artur Weasley
Molly Weasley
Emmelina Vance

Inni:
Ludo Bagman
John Dawlish
Amelia Bones
Broderyk Bode
Borgin
Charity Burbage
Bartemiusz Crouch Senior
Amos Diggory
Florian Fortescue
Berta Jorkins
Silvanus Kettleburn
Korneliusz Knot
Gilderoy Lockhart
Mafalda Hopkirk
Stamford Jorkins
Mary MacDonald
Narcyza Malfoy
Eric Munch
Ollivander
Rufus Scrimgeour
Pius Thicknesse
Dolores Umbridge
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Mistrz Gry on Pią 16 Lis - 22:57

Prefekci
Zainteresowani odznaką są proszeni o wysłanie sowy do Leah Darrow z argumentacją, dlaczego to właśnie ta postać powinna zostać prefektem.
Prefektów w szkole jest dwóch z każdego domu i każdego rocznika od piątej klasy począwszy. Jest to jeden chłopak i jedna dziewczyna. Ich zadaniem jest utrzymywanie porządku wśród pozostałej części uczniów oraz mają oni prawo do: odejmowania jednorazowo nie więcej niż pięciu punktów, korzystania z łazienki prefektów na piątym piętrze, przebywania po za dormitorium do północy i do trzech godzin po północy, jeżeli zostaną wyznaczeni do patrolowania korytarzy.

Gryffindor

  • klasa V: x, x
  • klasa VI: Aggie Blackbourne, Frank Darkwood
  • klasa VII: x, x


Hufflepuff

  • klasa V: x, x
  • klasa VI: x, x
  • klasa VII: x, x


Ravenclaw

  • klasa V: x, x
  • klasa VI: x, x
  • klasa VII: x, x


Slytherin

  • klasa V: x, x
  • klasa VI: Damaris Canswell, x
  • klasa VII: x, x
avatar
Mistrz Gry
Mistrz Gry

Liczba postów : 3066

Powrót do góry Go down

Re: Lektura obowiązkowa dla każdego użytkownika

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach